Додаток №1
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом голови
Міловського районного суду
Луганської області області
№ 01-Д від 05 січня 2022 року
Комунікаційна стратегія
Міловського районного суду Луганської області
на 2022 рік.
Зміст
Стратегія комунікаційної діяльності Міловського районного суду Луганської області (далі - суд) є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації на регіональному рівні, включає в себе сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік, покликаних надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог із суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя. Стратегія розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України.
Зміст і структура комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя та завданнями суду і ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», Кодексі суддівської етики, Мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність в цій сфері.
Міловський районний суд Луганської області має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесенням інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через офіційну веб-сторінку суду на порталі Судова влада у мережі Інтернет.
У суді існує налагоджена система обміну досвідом практики ведення судових засідань через проведення суддівських нарад та зборів суддів, проведення оперативних нарад працівників апарату суду.
У приміщенні суду працює інформаційно-довідковий стенд, завдяки якому, відвідувачі мають можливість ознайомитися з графіком розгляду справ, реквізитами та ставками судового збору, переліком осіб району, які надають юридичну допомогу, та інша корисна інформація. У суді також обладнано місце для громадян для написання заяв із зразками документів.
Суд демонструє відкритість своєї роботи, веде планову, системну комунікаційну діяльність у двох напрямках:
- внутрішній – робота з суддями та працівниками апарату суду щодо вдосконалення їхніх професійних і комунікативних навичок, облаштування приміщення суду з метою забезпечення його інформаційної насиченості, підвищення комфортності для відвідувачів і роботи працівників суду;
- зовнішній – інформування про роботу суду, просвітницька діяльність, налагодження постійного зацікавленого діалогу з громадськістю щодо діяльності суду та судової системи загалом.
Планування комунікаційних заходів ведеться з урахуванням результатів опитувань думки громадян, які проводяться серед відвідувачів суду щодо оцінки якості роботи суду та вирішення проблем, які виникають у них при відвідуванні його приміщення.
1) Функціональна придатність приміщення суду для здійснення якісного правосуддя:
- у суді працює 3 судді та 10 працівників апарату суду, кількість приміщень для розміщення всіх працівників суду є недостатньою;
- недостатня кількість залів судового засідання (лише 2 зали), у зв’язку із чим при зростанні кількості справ, які надходять до суду, сповільнюється швидкість черговості розгляду справ, створюються умови для порушення строків розгляду справ у суді;
- відсутня окрема кімната для ознайомлення з матеріалами справ;
-один зал судового засідання обладнаний сучасною системою відеоконференцзв’язку, що покращує (спрощує) доступ громадян до правосуддя та об’єктивно позитивно впливає на темпи розгляду справ, крім того, за необхідністю, робить можливим організацію он-лайн трансляцій розгляду суспільно важливих та резонансних справ.
2) Спілкування зі ЗМІ наразі здійснюється шляхом оприлюднення інформації щодо діяльності суду на офіційній веб-сторінці.
В штаті суду відсутня посада прес-секретаря, повноваження на здійснення комунікаційної діяльності покладені на секретаря судового засідання.
У суді потрібно вирішити питання про обладнання міні прес-центру, оскільки зустрічі з представниками ЗМІ, які проводяться у робочих кабінетах або випадкових приміщеннях, не сприятимуть формуванню позитивного іміджу суду, його впізнаваності, створять проблеми у спілкуванні з журналістами.
Стан зв’язків з громадськістю суду
Міловський районний суд Луганської області постійно оновлює матеріали на своїй веб-сторінці порталу «Судова влада України». Планово висвітлюються питання організації роботи суду, правової просвіти, діяльності суду, розгляду справ, які викликають суспільний резонанс, а також оновлення законодавства.
Окрім того суд системно веде інформаційно-просвітницьку роботу з громадськістю через організацію зустрічей суддів та працівників суду з молоддю – школярами. При виникненні потреби – організовуються зустрічі з актуальними цільовими аудиторіями. Інформаційно-просвітницька робота координується з навчальними закладами смт. Мілове.
Мета комунікаційної стратегії суду – формування довіри громадян до судової влади в Україні через довіру до роботи Міловського районного суду Луганської області як одного з елементів ланки влади та підвищення авторитету судової влади в суспільстві.
Основні цілі комунікаційної стратегії:
- забезпечення прозорості діяльності судової влади, підвищення рівня її авторитету і довіри громадян до правосуддя загалом;
- переконання широкої громадськості щодо важливості їх підтримки діяльності суддів у здійсненні об’єктивного, безстороннього, неупередженого, незалежного та справедливого правосуддя;
- підвищення рівня обізнаності громадян регіону щодо специфіки, особливостей і змісту діяльності суду;
- підвищення авторитету судді та працівника апарату суду в суспільстві;
- налагодження відносин зі ЗМІ, громадськими організаціями, органами державної влади і місцевого самоврядування в інтересах побудови правової держави;
- підвищення рівня правової освіти населення, інформування громадян про шляхи забезпечення їх конституційних прав та необхідність дотримання ними конституційних обов’язків;
- підвищення престижу роботи в суді, профорієнтація молоді.
Відповідно до цілей та актуальних проблем суду цільовими аудиторіями є:
внутрішні:
- професійні судді;
- працівники суду;
зовнішні:
- громадяни, які звертаються до суду за захистом порушених прав, учасники судових процесів, відвідувачі суду;
- посадові особи виконавчої влади;
- посадові особи місцевих органів влади;
- студенти та школярі;
- працівники ЗМІ.
Під час вибору каналів зв’язку із цільовою аудиторією слід враховувати специфіку кожної окремої групи.
Для комунікації із громадянами найкраще обрати масові канали, доступні широкому загалу.
Канали зв’язків із громадськістю:
1) проведення опитування громадської думки, в тому числі врахування зауважень та пропозицій громадян, які вони мають можливість залишити у відповідній скриньці;
2) надання інформації через веб-сторінку суду;
3) розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;
4) надання інформації через місцеві ЗМІ ;
5) надання інформації запитувачам.
Під час визначення каналів комунікації суду із представниками ЗМІ необхідно враховувати, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою, в окремих ЗМІ працюють журналісти, орієнтовані на висвітлення правничої тематики.
Каналами комунікації зі ЗМІ може бути обрано:
1) прес-анонси, прес-релізи;
2) надання інформації через веб-сторінку суду;
3) розсилання інформації про діяльність суду безпосередньо у ЗМІ;
4) організація інтерв’ю з керівництвом суду.
Обираючи засоби зв’язку з молоддю, слід орієнтуватись на те, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризація роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу. Добір засобів комунікації необхідно здійснювати з наданням переваги таким освітнім заходам:
1) зустрічі, обговорення тем, безпосередньо пов’язаних із діяльністю судів;
2) сприяння організації проходження практики студентами юридичних спеціальностей в суді.
Каналами комунікації із представниками суб’єктів владних повноважень можуть бути:
1) надання інформації через веб-сторінку суду;
2) обмін інформацією шляхом офіційного листування тощо.
Разом з тим слід відмітити, що процес комунікації сучасних судів має можливість активно розвиватися в середовищі глобальної мережі Інтернет. Використання даного ресурсу дозволяє без посередників максимально поширювати соціально важливу інформацію про діяльність та проблеми суду.
з\п |
Назва заходу |
Цільова аудиторія, на яку направлений захід
|
Очікуваний результат |
Орієнтовна дата проведення |
Примітки
|
1. |
Створення/налагодження системи оперативного обміну інформацією працівників суду з професійних та інших питань діяльності суду та судової системи загалом |
Судді та працівники апарату суду |
Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду |
Постійно
|
|
2. |
Організація і проведення навчання з питань спілкування та взаємодії в колективі |
Судді та працівники апарату суду |
Формування навичок ефективного спілкування та комунікаційної взаємодії |
В разі потреби |
|
3. |
Проведення тренінгу спілкування зі ЗМІ |
Судді , працівники апарату суду |
Формування навичок спілкування зі ЗМІ |
Травень |
|
|
Інші заходи |
|
|
|
|
Зовнішня комунікація |
|||||
4. |
Створення/оновлення інформації всіх розділів інтернет -сторінки суду на офіційному веб-порталі «Судова влада України» |
Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації і цільові групи, по відношенню до яких здійснюється просвітницька робота, представники органів державної влади і місцевого самоврядування, всі бажаючі |
Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду. |
Постійно |
|
5. |
Оформлення/ оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду |
Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації і цільові групи, представники органів державної влади і місцевого самоврядування, всі бажаючі |
Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду. |
Постійно |
|
6. |
Проведення інформаційно-просвітницької роботи суду серед учнів району
|
Учні району |
Підвищення обізнаності про діяльність судової системи, професійне орієнтування. Підвищення довіри до роботи суду |
В разі потреби |
|
7. |
Моніторинг матеріалів у ЗМІ, які стосуються діяльності суду, при необхідності, організація оперативного реагування на них |
Цільові аудиторії (за результатами моніторингу) |
Оперативне реагування покращує сприймання громадянами роботи суду, підвищує довіру до роботи суду. |
Постійно |
|
8. |
Організація виступів, інтерв’ю керівництва суду, суддів з актуальних питань |
Громадяни району, у випадку конкретного питання – відповідні цільові групи |
Презентація суду як відкритої установи, висвітлення окремих питань судочинства та роботи суду |
В разі потреби |
|
9. |
Проведення «Дня відкритих дверей» |
Громадяни району, учні шкіл району, всі бажаючі |
Надання інформації про діяльність суду, підвищення довіри до роботи суду |
|
|
10. |
Висвітлення у ЗМІ заходів, які проводяться в суді |
Громадяни регіону, громадські організації, молодь, інші цільові аудиторії |
Інформування про роботу суду, демонстрація відкритості діяльності, формування позитивного іміджу суду, підвищення довіри громадян до правосуддя |
Постійно |
|
|
Інші заходи |
|
|
|
|
Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності
Комунікаційна стратегія Міловського районного суду Луганської області впроваджується з метою покращення зв’язків із громадськістю, встановлення змістовного та постійного діалогу із суспільством.
За результатами реалізації Комунікаційної стратегії очікується зростання рівня довіри громадян до суду, підвищення авторитету судової влади шляхом поліпшення правової обізнаності населення про порядок захисту їхніх прав та інтересів у суді.
Громадяни мають сприймати суд як установу, покликану захищати їх права. Звертаючись до суду, кожен громадянин має очікувати, що рішення суду, яким би воно не було, ухвалено неупереджено, виважено та на підставі норм закону.
Серед інших очікуваних результатів реалізації Комунікаційної стратегії можна назвати:
- розуміння громадянами результатів роботи суду, позитивне сприйняття судових рішень і ухвал;
- підвищення довіри до суду і системи судочинства;
- зміни (на позитивні) в оцінках роботи суду.
Моніторинг результатів комунікаційної діяльності:
- визначення співвідношення між кількістю інформації, що виходить із суду, і повідомленнями, які потрапили у ЗМІ та стали предметом громадської уваги;
- оцінка інформації, що з’явилася в ЗМІ щодо діяльності суду (співвідношення позитивної і негативної інформації);
- організація і проведення опитувань громадської думки щодо якості наданих судом послуг;
- наявність зворотного зв’язку з цільовими групами та громадськістю загалом.
Відповідальні за здійснення комунікаційної стратегії:
Контроль і координація комунікаційної діяльності суду:
голова Міловського районного суду Луганської області (особа, яка виконує його обов’язки).
Відповідальні за виконання:
керівник апарату суду, прес-секретар суду, суддя-спікер.